صفحه اصلی > غذا و نوشیدنی : طرز تهیه لوبیا کباب گیلانی برای صبحانه!

طرز تهیه لوبیا کباب گیلانی برای صبحانه!

طرز پخت لوبیا کباب گیلانی برای صبحانه!

 لوبیا کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و اصیل گیلانی است که طعمی فوق العاده دارد این غذای محلی خیلی راحت با مواد در دسترس و ساده درست می‌شود لوبیا کباب طرفداران زیادی دارد لوبیا کباب را می‌توانید با کباب‌های مختلف آماده کنید.

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه لوبیا کباب گیلانی با ستیکا همراه باشید.

مرحله 1: خیس کردن لوبیاها

ابتدا مقداری لوبیا چیتی را داخل یک ظرف بریزید بعد مقداری آب به آن اضافه کنید، اجازه دهید تا لوبیا به مدت دو تا سه ساعت خوب خیس بخورد و نفخ آن گرفته شود، بعد از خیس خوردن اندازه لوبیاها بزرگتر می‌شود و هنگام پخت زودتر می‌پزند.

مرحله 2: خرد کردن پیاز

اگر از لوبیای چیتی تازه استفاده کنید نیازی به خیس کردن لوبیا نیست بعد از این زمان پیازها را پوست بگیرید، بشورید به شکل نگینی خرد کنید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله 3: تفت دادن پیاز، زردچوبه و رب گوجه فرنگی

سپس پیازها را داخل روغن بریزید، تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند بعد مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید، کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود و پیازها طلایی شوند، سپس مقداری رب گوجه فرنگی به پیازها اضافه کنید، خوب تفت دهید.

مرحله 4: اضافه کردن لوبیاها و تفت دادن آن‌ها

وقتی رنگ رب گوجه فرنگی باز شد و بوی خامی رب از بین رفت، سپس لوبیاهای خیس خورده یا لوبیاهای تازه را به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید بعد از آن همه مواد را با هم مخلوط کنید تا طعم و عطر آن‌ها با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 5: اضافه کردن دارچین و فلفل سیاه

سپس به لوبیاها با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری پودر دارچین اضافه کنید، هم بزنید تا عطر دارچین در مواد پخش شود بعد مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا فلفل به خورد لوبیا‌ها برود، مقدار فلفل سیاه را می‌توانید کم و زیاد کنید.

مرحله 6: اضافه کردن آب جوش به مواد

بعد مقداری آب جوش روی لوبیاها بریزید، در قابلمه را ببندید، اجازه دهید تا لوبیا‌ها به مدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه همراه با سس بپزند،در این مرحله طعم و عطر همه مواد با هم کاملاً مخلوط می‌شود، حتما از آب جوش استفاده کنید تا لوبیاها زودتر بپزند.

مرحله 7: کباب کردن گوشت

در این فاصله مقداری گوشت را در اندازه‌های متوسط برای کباب کردن برش بزنید سپس گوشت‌ها را به سیخ بکشید بعد از آن گوشت را روی منقل یا گاز کباب کنید به جای کباب چنجه می‌توانید از کباب کوبیده هم برای روی لوبیا کباب استفاده کنید.

مرحله 8: اضافه کردن نمک و ریختن لوبیاها در ظرف

بعد از این زمان در قابلمه را بردارید، مقداری نمک به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید سپس لوبیاها را داخل یک ظرف مناسب بزرگ یا چند ظرف تک نفره بریزید.

مرحله آخر: اضافه کردن روغن زیتون و آب لیمو ترش و کباب

سپس مقداری روغن زیتون روی لوبیاها بریزید همچنین یک لیمو ترش تازه را از وسط برش دهید و آب آن را بگیرید و روی لوبیا‌ها بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند بعد کباب کوبیده یا کباب چنجه را روی لوبیاهای داخل ظرف قرار دهید. در آخر لوبیا کباب را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید و به عنوان یک غذای خوش طعم محلی و پرطرفدار همراه با نان تازه و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 امیدواریم از این صبحانه عالی لذت ببرید/…

دیدگاهتان را بنویسید