صفحه اصلی > غذا و نوشیدنی : طرز تهیه مربای بادمجان بدون آهک

طرز تهیه مربای بادمجان بدون آهک

طرز تهیه مربای بادمجان بدون آهک

طرز تهیه مربای بادمجان بدون آهک

طرز تهیه مربای بادمجان بدون آهک

 مربای بادمجان

یکی از خوشمزه ترین مرباها، مربای بادمجان با طعمی متفاوت هست که در ایران و کشورهای خاورمیانه طرفدار دارد. این مربای ترد، زیبا، شیشه ای و بسیار خوشمزه با طعم دارچین و هل را تا نچشید باورتان نمی شود چقدر عالی است. با مواد خیلی کم و بسیار سریع و آسان تهیه می شود.

طرز تهیه مربا بادمجان بدون استفاده از آهک :

مواد لازم برای مربای بادمجان :

بادمجان کوچک و ریز قلمی1 کیلو
شکر1 کیلو
آب1 لیتر
جوهرلیمو1 قاشق چایخوری
چوب دارچین یا هلبه مقدار لازم

 

طرز تهیه مربا بادمجان :

برای این مربا بادمجان های بسیار قلمی را انتخاب کنید. بادمجان ها را شسته پوست بگیرید. برای گرفتن تلخی بادمجان ها آنها را داخل ظرفی پر از آب به مدت یک روز قرار بدهید. هر چند ساعت آب بادمجان ها را عوض کنید. و آن ها را بشویید. آب تمیز در قابلمه ای بریزید و 1 قاشق جوهرلیمو اضافه کنید تا جوش بیاید بعد جوش آمدن بادمجان ها را داخل قابلمه بیاندازید تا بجوشد.

حرارت شعله را کم کنید و تا 15 دقیقه اجازه دهید تا بادمجان ها جوش بخورند سپس آن ها را از آب خارج کنید و سپس آن ها را با آب سرد بشویید و صبر کنید آب آن ها کشیده شود. سپس یک لیتر آب و یک کیلو شکر را در ظرفی بریزید و اجازه بدهید بجوشند و پس از جوش آمدن بادمجان ها و چوب دارچین را داخل شربت بیاندازید تا به همراه شربت جوش بخورند. اجازه بدهید با شعله ی ملایم بپزند و شفاف بشوند. در مراحل آخر پخت مربا هل ها را اضافه کنید. برای شکرک نزدن مربا چند قطره آب لیمو اضافه کنید.

 می توانید در آخر که پخت و آماده شد یک چاک کوچک روی آن ها بدهید و با مغز گردو پر کنید.

 برای خوش رنگ شدن می توانید از مقداری زعفران به مربا اضافه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید