صفحه اصلی > عمومی : هدیه لاکچری برای روز زن ❤️ چه کادویی برای روز مادر بخرم؟

هدیه لاکچری برای روز زن ❤️ چه کادویی برای روز مادر بخرم؟

نکات مهم در خرید هدیه خاص برای خانم‌ها

هدیه دادن یکی از بهترین روش‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌مان‌ به دیگران است. با این ‌حال، این کار گاهی اوقات طاقت‌فرسا و ناامیدکننده می‌شود، به‌ویژه زمانی که هدیه‌ای که خریده‌اید، دلخواه طرف مقابلتان قرار نگیرد‌. بیشتر آقایان بر سر این موضوع که هدیه گرفتن برای خانم‌ها کار سختی است، توافق دارند.

ممکن است هدیه‌ای که می‌خرید، کوچک باشد یا رنگ آن به نظر طرف مقابلتان زیبا نباشد. برای جلوگیری از این مشکلات هنگام خرید هدیه خاص برای خانم‌ها، باید یک سری نکات را در نظر بگیرید.

به طور مثال باید زمان مناسب برای هدیه دادن را بلد باشید. اگر هدیه‌ی خوبی برای خانم‌ها بخرید اما آن را در زمان مناسب به آن‌ها ندهید، تمام تلاش‌هایتان به باد می‌رود. در ادامه‌ی مقاله به طور دقیق‌تر به این موضوع می‌پردازیم.

هدیه خاص برای خانم‌ها چیست؟

نیازی نیست برای تهیه‌ی هدیه خاص برای خانم‌ها بیش از حد هزینه کنید و یک هدیه‌ی گران‌قیمت بخرید. بیشتر خانم‌ها به گران بودن هدیه توجهی نمی‌کنند و فقط همین که با دادن هدیه به آن‌ها نشان دهید به فکرشان هستید، برایشان کافی است.

به این موضوع توجه داشته باشید که بعضی از خانم‌ها با دریافت هدیه‌های لاکچری و گران‌قیمت، به جای خوشحال شدن، عصبانی می‌شوند، چون فکر می‌کنند هزینه کردن زیاد برای هدیه غیرضروری است و می‌توان این هزینه را در جایی که اولویت دارد، خرج کرد.

پس به جای اینکه یک هدیه‌ی غیرضروری گران‌قیمت بخرید، حسابی فکر کنید و ببینید همسر، مادر یا خانمی که قصد خرید هدیه برای او را دارید، به چه چیزی نیاز دارند و همان وسیله‌ی ضروری را برایشان تهیه کنید.

هنگام خرید هدیه خاص برای خانم‌ها، باید به یک سری فاکتورها توجه کنید که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سایز: هنگام خرید لباس، سایز و استایل دلخواه همسر یا مادرتان را در نظر بگیرید‌. اگر نمی‌خواهید با پرسش مستقیم سایز، مادر یا همسرتان بویی از خرید هدیه ببرند، سراغ کمد لباس‌شان بروید و سایز لباس‌ها را بررسی کنید. همچنین یک نگاه کلی به لباس‌هایی که در کمد است بیندازید تا متوجه استایل و رنگ دلخواه مادر یا همسرتان بشوید.
  • رنگ دلخواه: برای خرید هدیه، دست‌کم باید یکی از رنگ‌های دلخواه فردی که می‌خواهید برای او هدیه بخرید را بدانید. اگر همسر یا مادر یا دوست‌تان از اید‌ه‌ها و رنگ‌های جدید استقبال می‌کند، لباس یا وسیله‌ای بخرید که آن رنگ را تا به‌ حال نداشته ‌است.
  • گل محبوب: گل دادن یکی از روش‌های قدیمی و همچنان محبوب برای هدیه دادن و نشان دادن عشق و علاقه به طرف مقابل است. گل‌ها هر کدام معنای خاصی دارند. به طور مثال، گل رز بنفش نشانه‌ی عشق در نگاه اول است. هنگام گل دادن به مادر یا همسرتان به معنای گل‌ها و همچنین گل محبوبشان توجه کنید.
  • طلا یا نقره؟ خیلی از خانم‌ها طرفدار طلا و خیلی دیگر طرفدار نقره هستند. اگر می‌خواهید برای مادر یا همسرتان دست‌بند، گردن‌بند یا وسایلی از این دست بخرید، به اینکه آن‌ها طلا دوست دارند یا نقره، توجه کنید.
  • غذای دلخواه: معمولا خانم‌ها مسؤولیت آشپزی کردن را به عهده دارند. اگر در روز مادر، روز تولد یا در یک روز عادی، غذای دلخواه مادر یا همسرتان را درست کنید (یا اگر آشپزی‌تان خوب نیست، از بیرون تهیه کنید)، مطمئن باشید که خیلی خوشحال خواهند شد.
  • نویسنده یا کتاب دلخواه: کتاب می‌تواند یک هدیه خاص برای خانم‌ها محسوب شود. اگر همسر یا مادرتان اهل کتاب خواندن هستند، کتاب دلخواهشان در زمان حال یا دوران بچگی را برایشان بخرید. یک ایده‌ی خلاقانه هم این است که اگر همسرتان اهل خط کشیدن زیر جمله‌های جالب در کتاب دلخواهش است، یکی از آن جملات را چاپ و قاب کنید و به او هدیه دهید.
  • فیلم یا برنامه‌ی تلویزیونی محبوب: لازم نیست همیشه برای مادر، همسر یا دوستتان هدیه‌های مادی تهیه کنید. از قبل یک بعدازظهر را برای تماشا کردن فیلم یا برنامه‌ی تلویزیونی محبوب آن‌ها تعیین کنید و چند میان‌ وعده‌ی خوشمزه تهیه کنید. فیلم را با هم ببینید و از خوردن خوراکی‌های خوشمزه در کنار یکدیگر لذت ببرید.
  • انجام کارهای خانه: درست کردن یکی از وسایل خانه که مدت‌هاست نیاز به تعمیر دارد، مطمئنا خانم‌ها را خوشحال می‌کند. می‌توانید در ظرف شستن، تا کردن لباس‌های شسته شده یا سایر کارهای خانه که مادر یا همسرتان علاقه‌ای به انجام آن‌ها ندارند هم کمک کنید. یک کار ساده و جالب دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که خودروی همسر، مادر یا دوستتان را به بهانه‌ای قرض بگیرید و به کارواش ببرید و آن را بنزین‌ هم بکنید. شک نکنید که آن‌ها از این کار حسابی خوششان می‌آید.
  • وسایل مد شده در فضای مجازی: کمتر خانمی هست که از وسایل تزئینی و ریلکس‌کننده خوشش نیاید. روشن کردن یک شمع با رایحه‌ی ملایم در شب، به ریلکس شدن خانم‌ها بعد از یک روز کاری شلوغ کمک می‌کند. همه‌ی وسایلی که در فضای مجازی ترند شده‌اند، گران‌قیمت نیستند. صابون‌های معطر، ماگ، شمع معطر، تقویم زیبا و پلنر همگی از جمله وسایلی هستند که می‌توانید به‌عنوان یک هدیه خاص برای خانم‌ها در نظر داشته باشید.

هنگام خرید هدیه برای خانم‌ها نکات ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید. یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که لازم نیست همیشه به فکر تهیه‌ی هدیه‌های مادی و گران‌قیمت باشید. بعضی از ایده‌هایی که در بالا آوردیم (مثل تماشای فیلم در کنار یکدیگر)، از جمله راهکارهای ارزان‌قیمت برای خوشحال کردن خانم‌ها هستند؛ به‌ویژه اگر به دلیل مشغله‌ی زیاد، کمتر فرصت وقت گذراندن در کنار یکدیگر را دارید.

همچنین بهتر است خرید هدیه را در دقیقه‌ی آخر انجام ندهید، چون استرس می‌گیرید و نمی‌توانید درست فکر کنید. هر زمان که بیرون رفتید و لباس یا وسیله‌ی مناسبی دیدید، آن را بخرید و در موقعیت مناسب (مانند روز زن)، به خانم‌ها هدیه دهید.

چه زمانی هدیه بدهیم؟

 زمان هدیه دادن یکی دیگر از فاکتورهایی است که اهمیت زیادی دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن بکنید. در ادامه‌ به بدترین زمان‌‌ها برای هدیه دادن به خانم‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هنگامی که موقعیت سختی را می‌گذراند، به طور مثال بچه‌ها در حال دعوا کردن هستند و او عصبانی و ناراحت ا‌ست، یا هنگامی که یکی از وسایل خانه خراب شده است.
  • زمانی که دیرش شده و برای رفتن به سرکار یا یک جلسه‌ی مهم عجله دارد.
  • زمانی که بعد از یک روز پراسترس کاری، وارد خانه می‌شود.
  • بلافاصله بعد از دعوا کردن با یکدیگر
  • بلافاصله بعد از ابراز احساسات منفی (مانند احساس تنفر از خود)
  • دقیقا بعد از اینکه از شما چیزی خواسته، مثل توجه بیشتر یا انجام یکی از کارهای خانه
  • زمانی که خسته و بی‌حوصله است.

به بدترین زمان‌ها برای هدیه دادن اشاره کردیم. در ادامه بهترین زمان‌ها و روش هدیه دادن را می‌گوییم”

  • صبح‌ها، بهترین زمان برای هدیه دادن: افراد صبح‌ها انرژی و وقت بیشتری دارند. اگر به همسر یا مادرتان در صبح هدیه دهید، او وقت و حوصله‌ی این را دارد که حسابی از هدیه‌ای که گرفته لذت ببرد و از شما بابت وقتی که گذاشته‌اید و ارزشی که برای او قائل بوده‌اید، تشکر کند. اگر همسر یا مادرتان صبح‌های شلوغی دارند، به آن‌ها بگویید که عصر برای او یک سورپرایز جالب خواهید داشت.
  • قرار دادن هدیه در جایی که خودشان آن را پیدا کنند: هدیه‌ای که برای همسر یا مادرتان تهیه کردید را جایی بگذارید که خودشان آن را پیدا کنند و حسابی شگفت‌زده شوند. به طور مثال، می‌توانید هدیه را روی کاپوت ماشین یا روی کانتر یا میز آشپزخانه بگذارید.
  • هدیه دادن چند روز بعد از مشاجره و دعوا: همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، هدیه دادن بلافاصله بعد از دعوا کردن اصلا ایده‌ی خوبی نیست. اجازه دهید دست‌کم یک روز از مشاجره‌تان بگذرد. هدیه‌‌ای تهیه کنید و با همسر، دوست یا مادرتان یک گوشه بنشینید و درباره‌ی اتفاقی که افتاده، صحبت کنید. اگر خودتان مقصر بوده‌اید، عذرخواهی کنید و به آن‌ها بگویید این هدیه‌ای که تهیه کرده‌اید،برای ابراز پشیمانی‌تان است.
  • هدیه دادن در یک جای خلوت و آرام: اگر می‌خواهید به همسرتان در محیط آرام هدیه دهید، برای بچه‌ها کارتون بگذارید تا مشغول شوند و مزاحم شما نشوند. همچنین می‌توانید آن‌ها را به خانه‌ی مادرتان بفرستید. با همسرتان دوتایی پیاده‌روی کنید، یا در کارهای خانه مثل ظرف شستن به او کمک کنید تا وقت بیشتری برای رسیدگی به خودش داشته باشید. زمانی که دور و اطراف‌تان خلوت باشد، همسرتان بهتر می‌تواند روی شما و هدیه‌ای که به او داده‌ا‌ید، تمرکز کند.
  • روزی که او معمولا ناراحت است: به طور مثال، سالگرد فوت پدر یا مادر از جمله موقعیت‌های ناراحت‌کننده برای همه‌ی افراد است‌. با دادن هدیه به خانم‌ها در این روز، به آن‌ها یادآوری کنید که برایتان ارزشمند هستند. دادن هدیه در چنین روزی باعث می‌شود آن‌ها یک چیز مثبت برای فکر کردن داشته باشند.
  • روزی که هیچ انتظاری برای دریافت هدیه ندارند: هدیه دادن در روز مادر، روز تولد یا سالگرد ازدواج کار خوبی است، اما در کنار این روزها می‌توانید در روزی که خانم‌ها هیچ انتظاری برای هدیه گرفتن ندارند هم علاقه‌ و محبت خود را به آن‌ها نشان دهید. به طور مثال، یک روز در وسط هفته را انتخاب کنید و به آن‌ها هدیه دهید‌. اگر مناسبت هدیه را پرسیدند، به آن‌ها بگویید که برای قدردانی از زحمات‌شان این هدیه را برایشان تهیه کرده‌اید‌.

می‌توانید موقعیت‌های زیر را هم برای هدیه گرفتن در نظر بگیرید؛

  • اولین روز کاری
  • موفقیت کاری
  • روز خواستگاری

کادو مادر خودتان و مادر همسرتان باید هم سنگ باشد، اما …

 هیچ توضیح اضافه‌تری برای این مورد وجود ندارد. این یک قانون در تمام جهان است! این روز خاص روز تمام زنان و مادران ایرانی است. رنجی که مادران برای تولد و بزرگ کردن فرزندانشان تحمل کرده‌اند با اندکی تفاوت همگی در یک سطح است؛ بنابراین نباید بین آن‌ها فرقی گذاشته شود. لطفاً اهمیت این موضوع را جدی بگیرید و فارغ از هر نوع ارتباطی که با مادرهمسرتان دارید دقت کنید که برای او نیز هدیه‌ای بخرید که هم سنگ هدیه‌ای باشد که برای مادر خودتان تهیه کرده‌اید.

اما علی‌رغم این که توصیه می‌کنیم هدیه‌ها از نظر ارزشمندی برابر باشند، ولی بهتر است هدیه‌های به هیچ عنوان یک شکل نباشد. مثلاً برای مادر خودتان و مادر همسرتان دوتا بلوز یک شکل نخرید چون ممکن است در یک مهمانی مشترک، هر دو آن را به تن کنند. کدام خانم است که دوست داشته باشد در یک مجلس کسی لباسی مانند او را پوشیده باشد؟!

حالا که این موضوع برایتان تبدیل به چالش شد، اجازه دهید یک لیست خوب به شما پیشنهاد کنیم که می‌توانید در آن برای هر دو مادر، هدیه‌های هم سنگ اما غیر هم شکل بخرید:

1.دو عدد صندل طبی متفاوت
2.دو عدد دمپایی طبی زنانه طبیعی
3.دو قواره پارچه چادر نماز غیر هم شکل
4.دو بلوز یا دامن متنوع
5.دو عدد حوله حمام غیر هم رنگ
6.دو عدد کفش راحتی یا طبی با دو طرح مختلف
7.دو عدد قلم نوری قرآن
8.دو عدد دستگاه ماساژور خانگی
9.دو عدد کرم ضد چروک (Anti age)
10.دو عدد کفش مخصوص پیاده روی
11.دو عدد کفش چرم مجلسی
12.لوازم پزشکی و سلامت متفاوت
13.دو سبد مخلوط آجیل ممتاز
14.دو تا باکس کامل دمنوش درجه یک و ممتاز

بهترین هدایای روز زن

بهتر است کادوی همسرتان متفاوت تر از کادوی مادر باشد.

به چند مورد از بهترین کادو برای همسر اشاره میکنیم:

دکوراسیون منزل
بیشتر خانم ها در هر سنی به دکورها علاقه مند هستند و دکوراسیون خانه برایشان خیلی مهم است. دکوری بهترین هدیه برای مادرهایی است که به زیبایی خانه اهمیت ویژه ای می دهند. دکورهای چوبی، گلدان های گل، استندهای گل چوبی، شمعدان های چوبی از بهترین هدایا برای روز مادر هستند.

تابلوهای هنری دیواری تزئینی
یکی از هدیای ویژه که خانم ها را بسیار خوشحال می کند، تابلوهای دیواری هستند. شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه همسر یا مادرتان برای او یک تابلو زیبا بخرید.

لوازم و تجهیزات ورزشی:

اگر سلامت همسر برای شما مهم است می توانید برای او وسایل و لوازم ورزشی مانند:

  • کتانی ویا کفش مناسب پیاده روی
  • لباس مناسب ورزشی
  • تردمیل
  • دوچرخه ثابت

هدایای مناسبی که با زیبایی مرتبط هستند:

کالاهای برقی برای زیبایی موی سر
همه خانم ها خواستار زیبایی هستند و به زیباتر شدن خود اهمیت می دهند پس وسیله های برقی مراقبت و زیبایی مو یکی از هدایای مناسب برای خانم ها است . امتیاز این دسته از کادو ها تنوع آن است.

می توانید هر یک از محصولات برقی مانند اتومو، سشوار، سشوار چرخشی، برس سشواری، فرکننده های اتوماتیک، بابلیس، برس های حرارتی و دیگر محصولات مرتبط با این کالاها را تهیه کرده و به عنوان کادوی روز مادر و روز زن هدیه بدهید.

در این محصولات نیز هم تنوع قیمتی فراوانی وجود دارد، و هم تنوع محصولات بیداد می کند. بنابراین نیاز شخص مورد نظر را در نظر بگیرید و با توجه به آن اقدام به خرید کنید. دلیل آن هم این است که برای مثال، دو عدد دستگاه فرکننده اتوماتیک معمولا به درد کسی نمی خورد.

لوازم آرایشی
خانم ها از گرفتن وسایل آرایشی به عنوان هدیه بسیار استقبال می کنند چرا که آنان زیبایی را دوست دارند. می توانید برای مادر یا همسر خود با توجه به سلیقه و بودجه تان لوازم آرایشی مختلف مانند رژ، کرم پودر، ریمل، رژگونه و … بخرید.

هنگام خرید به برند آن توجه کنید و وسایل با کیفیتی خریداری نمایید. شما می توانید یک کیت رنگ مو به عنوان هدیه به مادرتان بدهید به خصوص اگر موهای او سفید شده است.

لوازم بهداشتی
لوازم بهداشتی هدایای کاربردی خوبی برای روز مادر است. شما می توانید برای روز مادر به او یک کرم ضدآفتاب خوب و سبک برای استفاده روزانه، انواع ماسک صورت و مو بدهید و نگران نباشید چرا که با دادن این هدایا مادرتان خوشحال می شود.

سایر هدایای مناسب روز زن

کالاهای دیجیتال
مادران نیز برخلاف باور ما از هر وسیله ای که ارتباط آنها را با جهان بیرون از خانه تقویت کند استقبال می کنند.یکی از کارآمدترین وسایلی که می توانید برای هدیه به مادر انتخاب نمایید، موبایل و تبلت است. موبایل و تبلت با کیفیتی را انتخاب کنید تا مادرتان بتواند کمی از وقت خود را در دنیای مجازی بگذراند.

قاب موبایل
اگر دوست دارید مادرتان خوشحال شود و به قاب موبایل او جلوه تازه ای ببخشید، یک قاب موبایل منحصر به فرد که مخصوص مادرتان باشد ، برای او تهیه کنید.

فیلم و موسیقی
کتاب، آلبوم موسیقی و فیلم از بهترین هدایا برای خانم های اهل فیلم و فرهنگ است. پس می توانید با توجه به علاقه همسر یا مادرتان برای او کتاب ها و فیلم هایی را تهیه کنید.

می توانید کتابی که برای مادر خود تهیه می کنید در رابطه با سلامت، تغذیه و تناسب اندام و یا آشپزی باشد و یا اینکه موضوع آن اجتماعی، فرهنگی، تاریخی باشد. همچنین می توانید برای مادرتان پکیج موسیقی آرامش بخش بی کلام را هدیه بدهید تا روزشان در آرامش بیشتری بگذرد.

گل

همه ی مادر ها به گل و گیاهان علاقه ی زیادی دارند. شما با هر هزینه ای می توانید گل بخرید و این سبد یا شاخه گل را درکمال ادب و احترام با بوسه بر دستان مهربان مادرتان و گفتن جمله زیبای « دوستت دارم، مادر! یا همسر» به او تقدیم کنید.

یا می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و در شیشه های دور ریختنی گیاهان مختلف بکارید و آنها را در یکی از اتاق های خانه قرار دهید و یک باغ خانگی برای مادرتان بسازید و روز مادر او را غافلگیر نمایید.

بلیت مسافرتی

یک مسافرت با خانواده بهترین هدیه برای همسر یا مادر خود است.

نکته آخر

در آخر پیشنهاد می کنیم در کنار هدیه ای که برای این روز تهیه کرده اید از لوازم جانبی جشن و تزئینات کادویی نیز استفاده کنید تا لذت دریافت یک هدیه زیبا را برای عزیزان خود دوچندان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید