صفحه اصلی > غذا و نوشیدنی : آموزش درست کردن شربت سیب

آموزش درست کردن شربت سیب

آموزش درست کردن شربت سیب

آموزش درست کردن شربت سیب

آموزش درست کردن شربت سیب

طرز تهیه شربت سیب

یکی از راه های استفاده از سیب و ویتامین های آن تهیه شربت سیب است. برای تهیه شربت سیب ابتدا باید نوع سیب را انتخاب نمایید. این انتخاب بر اساس طعم، شیرینی، رنگ، بو، آبدار بودن واندازه سیب امکان پذیر است.

اگر می خواهید آبمیوه ی سیب کم شیرینی داشته باشید به اندازه 2 عدد سیب شیرین 2 عدد سیب ترش انتخاب کنید. اگر آبمیوه شیرین می خواهید از سه عدد سیب شیرین و یک عدد سیب ترش استفاده کنید و اگر آبمیوه کاملا شیرین می خواهید تمام سیب های شیرین را انتخاب نمایید. این میزان سیب ها نسبت آن ها است با توجه به این نسبت مقدار آن ها را افزایش بدهید.

 

خواص سیب :

 دمنوش سیب با دارچین برای افرادی که اسهال دارند مناسب است و همچنین یک میوه قلیایی است که موجب می شود آب اضافی بدن دفع گردد.

 کلسیم موجود در سیب باعث می شود کلسیم سایر غذاها جذب شود برای کسانی که سرماخوردگی دارند و مدام سرفه می کنند و صدایی گرفته دارند مفید است.

 آب سیب در زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد و چین و چروک را از بین می برد.

 شربت سیب ساده :

 

مواد لازم برای تهیه یک لیوان شربت سیب :

سیب درختی1 عدد
 عسل 1 قاشق غذاخوری
 آب لیمو تازه 1 قاشق غذاخوری
 عرق بهار نارنج یا گلاب2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه شربت سیب ساده:

برای تهیه ی شربت سیب ابتدا، سیب ها را تکه تکه کنید و درون مخلوط کن بریزید. سپس عسل و آبلیمو تازه و عرق بهار نارنج یا گلاب را به آن ها اضافه کنید.

باید عسل را از قبل در دمای محیط نگهداری کنید که به راحتی با مواد مخلوط شود.

ترکیب آب لیموترش و عسل به سیب از اکسیده شدن و سیاه شدن آن جلوگیری می کند.

این نوشیدنی بسیار مفرح بوده و به دلیل داشتن عرق بهار نارنج توصیه می شود که قبل از خواب مصرف شود زیرا باعث آرامش اعصاب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید