صفحه اصلی > اقتصاد : احتمال کاهش قیمت طلا در روزهای آینده

احتمال کاهش قیمت طلا در روزهای آینده

احتمال کاهش قیمت طلا در روزهای آینده

احتمال کاهش قیمت طلا در روزهای آینده

احتمال کاهش قیمت طلا در روزهای آینده

به طور کلی، یکی از جاهایی که می توان به خرید و فروش انس طلا پرداخت، بازار فارکس است. در واقع، در بازار فارکس نمی توان گفت که پس از خرید و فروش، خریدار مالک میزان طلا خریداری شده می شود، بلکه در بازار فارکس صرفا معامله روی قیمت انس طلا انجام شده و طلایی جابه جا نمی شود. این روش را معامله گری گویند و متفاوت از سرمایه گذاری است. افرادی که در بازار فارکس به معامله بر روی انس طلا می پردازند، ابتدا نمودار انس طلا را (XAUUSD) تحلیل کرده و سپس براساس تحلیل خود به انجام معامله خرید یا فروش می پردازند تا از نوسانات قیمت انس طلا سود کسب کنند. به طور کلی، معامله گری بر روی انس در فارکس به افرادی توصیه می شود که سرمایه کمتری داشته و به دنبال کسب سود در کوتاه مدت هستند.

در روش سنتی، افراد باید به مغازه ها یا فروشگاه های معتبر طلا فروشی مراجعه کنند و سپس اقدام به خرید انس طلا کنند. این روش به افرادی توصیه می شود که دارای سرمایه بیشتری بوده و قصد دارند طلای خریداری شده را به مدت طولانی نگه دارند.

اگر بخواهیم به طور خیلی خلاصه تحلیل تکنیکال را شرح دهیم؛ بدین معنی است که به بررسی نمودار قیمتی یک دارای و رفتار قیمت آن در گذشته می پردازیم تا بتنوانیم براساس رفتار گذشته آن به پیش بینی حرکت قیمت آن در آینده بپردازیم. هنگامی که به نمودار XAUUSD نگاه می کنیم، مشاهده می کنیم که بالاترین قیمتی که انس طلا به خود دیده است، قیمت 2075 بوده که تقریبا بیش از 4 سال از آن روز گذشته است. در طول دو هفته اخیر مشاهده می کنیم که قیمت انس دوباره به این سطح رسیده و از آن عبور کرده است. پس از عبور از آن توانسته تا قیمت 2149 نیز افزایش یابد؛ اما به سرعت کاهش یافت و به قیمت 2004 (قیمت فعلی در زمان نگارش مقاله) رسید. منبع دلفین وست

به طور کلی، می توان روند حرکتی قیمت انس طلا را در بلند مدت صعودی دانست، اما در کوتاه مدت (در هفته جاری) احتمالا یک نزولی را در قیمت تا محدوده های 1950 را مشاهده کنیم.

با تحلیل نمودار انس طلا علاوه بر اینکه می توانیم به انجام معامله در بازار فارکس بپردازیم، می توان از آن دیدگاهی بدست آوریم که آیا زمان خوبی برای خرید طلای فیزیکی هست یا خیر؟

به طور کلی، قیمت طلا در بازار ایران از دو عامل نشات می گیرد:

  1. قیمت انس طلا
  2. قیمت دلار

در نتیجه، تحلیل نمودار XAUUSD می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در خرید طلا داشته باشد. همان طور که مشاهده می کنید، قیمت انس در دوماه اخیر در یک موج صعودی به سمت بالا حرکت کرده و قیمت طلای 18 عیار در بازار ایران هم در این دو ماه در یک موج صعودی به سمت بالا نیز حرکت کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید