صفحه اصلی > مسافرت : سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

قیمت و هزینه سفر به کیش در تعطیلات عید نوروز سال 1403 کجا بریم

این روزها همه دنبال مسافرت هستن از پیر و صغیر تا کوچک و بزرگ بر همین مبنا تیم ستیکا مقاله ای رو براتون اماده کرده تا بهترین جاذبه های کیش رو براتون معرفی کنیم پس با ما همراه باشید .

در دوران حکومت آل‌بویه، جزیره کیش باز هم به تسلط ایرانیان درآمد و در دوره سلجوقیان به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج‌فارس تبدیل شد. جزیره کیش مانند جزیره هرمز مدت‌ها دست پرتغالی‌ها افتاد تا اینکه امام قلی خان، سپهسالار شاه عباس خلیج‌فارس و بحرین و همه جزایر آن را فتح کرد. از آن زمان تاکنون کیش به‌عنوان یکی از جزایر ایرانی خلیج‌فارس شناخته می‌شود.

در آغاز حکومت محمدرضا پهلوی، کیش به‌عنوان مرکزی برای صید ماهی و تجارت مروارید خلیج‌فارس شناخته می‌شد. بعد از واردکردن مروارید ژاپن به ایران، تجارت مروارید کیش از رونق افتاد و از آن پس کیش کم کم اهمیت خود را از دست داد.

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

کیش یکی از ۲۱ جزیره ایرانی است که در خلیج‌فارس خانه کرده است. هیچ رودخانه دائمی در جزیره کیش وجود ندارد و آب جزیره از منابع آب شیرین زیرزمینی تامین می‌شود

آب‌وهوای کیش
آب‌وهوای کیش گرم و مرطوب است و میانگین دمای آن به ۲۶ درجه می‌رسد. بارندگی در جزیره بسیار کم است و فقط در ماه‌های زمستان بارش پراکنده دیده می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیش
فصل زمستان بهترین زمان سفر به جزیره کیش است که با هوای معتدل بهاری آن می‌توان از شناکردن و تفریح‌های آبی لذت برد و از طرف دیگر از گرمای آزاردهنده و رطوبت و شرجی تابستان هم خبری نیست. در هر راهنمای سفر به کیش این فصل بهترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود.

آب‌وهوای جزیره کیش گرم و مرطوب است و میزان بارندگی آن چندان زیاد نیست و معمولا به‌شکل رگبار در پاییز و زمستان جلوه‌گر می‌شود. معمولا دمای کیش در طول سال بین ۲۱ تا ۳۳ درجه متغیر است و میانگین دمای سالیانه این جزیره با ۲۷ درجه سانتی‌گراد برابری می‌کند. در این جزیره خبری از آب‌وهوای چهار فصل نیست و با دو نوع اقلیم گرم و معتدل روبه‌رو هستید.

بهار کیش تقریبا تا اواسط اردیبهشت معتدل است و بعد از آن هوا رو به گرمی می‌رود. در تابستان کیش به سرزمین خورشید تبدیل می‌شود و با همدستی دریا، آب‌وهوایی شرجی پدید می‌آورد. باران و رگبار پاییز هوای جزیره را خنک‌تر می‌کند و زمستان با رگبار، شب‌های سرد و روزهای معتدل، بهترین آب‌وهوای کیش را به مسافران نشان می‌دهد.

از اوایل دی تا اواسط اردیبهشت بهترین زمان سفر به کیش، از نظر شرایط آب‌وهوایی است. در این مدت میانگین دمای این جزیره در حدود ۱۹ درجه سانتی‌گراد است و برای یک منطقه‌ شرجی، بهترین دمای جزیره محسوب می‌شود.
میانگین دمای هوا از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت ۲۴ درجه سانتی‌گراد
میانگین دمای هوا از اواسط اردیبهشت تا اواسط تیر ۲۹٫۵ درجه سانتی‌گراد
میانگین دمای هوا از اواسط تیر تا اواسط شهریور ۳۲٫۵ درجه سانتی‌گراد
میانگین دمای هوا از اواسط شهریور تا اواسط آبان ۲۸٫۵ درجه سانتی‌گراد
میانگین دمای هوا از اواسط آبان تا اواسط دی ۲۱ درجه سانتی‌گراد
میانگین دمای هوا از اواسط دی تا اواسط اسفند ۱۶٫۵ درجه سانتی‌گراد
میانگین دمای هوا از اواسط اسفند تا اواسط فروردین ۲۰ درجه سانتی‌گراد
ارزان‌ترین زمان سفر به کیش
اگرچه زمستان مناسب‌ترین زمان سفر برای کیش است اما قطعا ارزان‌ترین زمان سفر نیست. ازآنجاکه همیشه در فصل‌های کم سفر استقبال از جزیره کم است، هواپیمایی‌ها و هتل‌ها سعی می‌کنند با پیشنهاد تخفیف‌های ویژه مسافران را به سفر به جزیره ترغیب کنند. همچنین می‌توانید از راهنمای ارزان ترین زمان سفر به کیش هم استفاده کنید.

حمل و نقل در کیش
رفت‌وآمد به جزیره کیش از طریق هوایی یعنی فرودگاه بین‌المللی کیش و همچنین به‌صورت دریایی از طریق بندر کیش انجام می‌شود. اغلب تورهای کیش مسافران را با هواپیما به جزیره می‌رسانند. اگر نخواهید با تور کیش به جزیره سفر کنید خودتان می‌توانید بلیط هواپیما کیش را از وب‌سایت علی بابا تهیه کنید. در وب‌سایت علی‌ بابا شما می‌توانید قیمت بلیط هواپیما کیش از ایرلاین‌های مختلف را مقایسه کنید و با استفاده از فیلتر قیمت به‌سادگی بلیط ارزان کیش را پیدا کنید.

فرودگاه بین‌المللی کیش
در ۷آبان۱۳۵۶، فرودگاه کیش با فرود اولین هواپیمای مسافربری کنکورد در این فرودگاه و با حضور سران حکومت پهلوی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی افتتاح شد. پروازهای شبانه فرودگاه در سال ۱۳۷۳ با تجهیز باند فرودگاه به چراغ‌های مخصوص پرواز در شب، آغاز شد.

فرودگاه کیش دو ترمینال دارد که یکی از آن‌ها ویژه پروازهای داخلی و دیگری ویژه پروازهای خارجی است. در حال حاضر فرودگاه کیش به ۲۰ مقصد داخلی و دو مقصد خارجی یعنی مسقط و دبی پرواز دارد.

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

کیش جزیره کوچکی است که گردشگران و ساکنان آن را از مترو و اتوبوس‌های شهری برای جابه‌جایی بی‌نیاز می‌کند. ازاین‌رو تاکسی مهم‌ترین وسیله‌نقلیه در جزیره است. تاکسی‌های کیش اغلب خودروهای گران‌قیمت و باکیفیتی هستند و در دو رنگ زرد و سفید دیده می‌شوند. تاکسی‌های زردرنگ تاکسی‌های خطی هستند و تاکسی‌های سفیدرنگ به صورت تاکسی دربست و تاکسی‌تلفنی فعالیت می‌کنند.

اگر هم بخواهید می‌توانید به جای استفاده از تاکسی ماشین اجاره کنید. در این حالت هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد، اما در نهایت احساس راحتی بیشتری دارید.

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

مینی‌بوس
یکی دیگر از بخش‌های راهنمای سفر به کیش برای استفاده از مینی‌بوس است. در جزیره تاکسی‌ها آن‌قدر راحت در دسترس هستند که کمتر نیاز به رفت و آمد با مینی‌بوس‌ها احساس می‌شود. مینی‌بوس‌رانی جزیره از دو خط تشکیل شده است که خط اول با ۱۳ ایستگاه و خط دو با ۴۲ ایستگاه مسافران را به هر نقطه‌ای از جزیره می‌رسانند.

اجاره خودرو بدون راننده
برای کسانی که عاشق خودروهای لوکس و گران قیمت هستند، کیش درست مثل بهشت است. با رونق گردشگری جزیره شرکت‌های اجاره خودرو در کیش هم در آن شروع به فعالیت کرده‌اند که خودروهای لوکس و وارداتی را در بازه‌های قیمتی مختلف به گردشگران کرایه می‌دهند.

برای کسانی که با هواپیما به کیش سفر کرده‌اند و خودروی شخصی‌شان را در اختیار ندارند و از طرفی هم همیشه ترجیح می‌دهند در شهر مقصد خودرو در اختیار داشته باشند، گزینه کرایه خودرو بسیار مناسب است. حتی می‌توان خودروی با راننده در جزیره کیش اجاره کرد.

درخت سبز کیش
درخت سبز یکی از آرامش‌بخش‌ترین جاذبه های تاریخی کیش است که می‌توان آن را در فهرست جاذبه های طبیعی کیش نیز گنجاند. این درخت قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد و در میان بومیان بسیار حرمت دارد. تکه پارچه‌های رنگارنگی که روی هر گوشه این درخت بسته شده است، نشان از اعتقاد مردم محلی به قداست این درخت و برآورده‌کردن حاجات دارد.

این درخت با شمایلی عجیب‌وغریب در جزیره رشد می‌کند و ریشه‌های آن به‌جای فروروفتن در زمین، سر از خاک بیرون می‌آورند. این درخت از دسته درختان لور است و به بهانه وجود آن یک بوستان شهری دایر شده است و به پارک درخت سبز معروف است.

آدرس: بلوار المپیک، خیابان درخت سبز، پارک درخت سبز

آب‌انبار کیش
در این قسمت از راهنمای سفر به کیش قصد داریم که آب‌انبار دوقلوی کیش را به شما معرفی کنیم. آب‌انبار دوقلو از جاذبه های تاریخی کیش است که بنای آن به سبک‌وسیاق معماری شهر یزد بسیار شباهت دارد. در ساختار این دو بنا با پنج بادگیر روبه‌رو خواهید شد و تصور خواهید کرد که در کوچه‌پس‌کوچه‎‌های یزد هستید. دو گنبد در کنار این بادگیرها دیده می‌شوند که سبب زیبایی بیشتر بنای آب‌انبار شده‌اند.

لازم به ذکر است که ساخت این بنا به دوره معاصر برمی‌گردد و در سال ۷۲ ساخته شده است. این بنا روی آب‌انباری قدیمی ساخته شده و در گذشته از آن برای ذخیره آب و خنک نگهداشتن دمای آب از طریق بادگیرها استفاده می‌شده است. اما امروزه چنین کاربردی ندارد و مدرنیته جایگزین آن شده است. آنچه امروز در این بنا قابل‌توجه است، سبک معماری منحصربه‌فرد آن نسبت به بافت سایر نقاط جزیره است و در آن دیگر خبری از ذخایر آبی و هوای خنک حاصل از بادگیرها نیست.

آدرس: شمال جزیره کیش، خیابان درخت سبز

خانه اعیانی کیش
خانه اعیانی از جاذبه های تاریخی کیش است که در شهر باستانی حریره واقع شده است. شهر حریره قدمتی برابر با ۸۰۰ سال دارد و اکنون بسیاری از قسمت‌های آن برای بازدید در دسترس است. خانه اعیانی از تماشایی‌ترین قسمت‌های شهر باستانی حریره است و مساحت آن گنجایش اسکان چند خانوار را داشته است.

این بنا شامل دو خانه شمالی و جنوبی است که قسمت شمالی آن مساحت بیشتری دارد. کشف کاشی‌های ستاره‌ای در این خانه یکی از مستندات اعیان‌نشین‌بودن این خانه است. همچنین بازمانده سکوهای ورودی و خرابه‌های تالار شاه‌نشین از دیگر سرنخ‌هایی است که به ثروتمندبودن ساکنان آن اشاره می‌کند. کارگاه‌های صنعتی، مسجد، حمام حریره، بندرگاه، قنات و آب‌انبار از دیگر بخش‌های شهر باستانی حریره است.

آدرس: شمال جزیره کیش، نزدیک مجموعه ورزشی المپیک، خیابان کرانه، شهر باستانی حریره

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش
خانه مردم‌شناسی بومیان کیش از زیباترین جاذبه‌های تاریخی کیش است که قدمت آن در حدود ۲۰۰ سال تخمین زده شده است. این خانه از زیباترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود و در راهنمای سفر به کیش نمی‌توان از معرفی آن غفلت کرد. این خانه قدیمی با مساحتی در حدود ۱۲۰۰ متر مربع در محله تاریخی سفین واقع شده است.

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

اولین صاحب این خانه، از تاجران مروارید به نام حاج عبدالله بوده است. این خانه شامل اتاق‌های زمستانه و تابستانه، حیاط مجلسی مخصوص مهمانان، حیاط خانوادگی مخصوص اعضای خانواده، انبار، حلقه‌های چاه آب، مطبخ و… است. این خانه در سال ۹۳ به موزه مردم‌شناسی کیش تبدیل شد. در این خانه با قهوه محلی و خرما از مهمانان پذیرایی می‌کنند و همچنین سوغات محلی نیز در یکی از اتاق‌های این خانه فروخته می‌شود.

آدرس: محله سفین، بعد از بازار ماهی، روبه‌روی اسکله صیادی

شهر باستانی حریره
جزیره کیش در قسمت شمالی خود یک شهر باستانی دارد که نام آن در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تاریخچه این شهر باستانی به قرن ۵ تا ۱۰ هجری قمری برمی‌گردد و گفته می‌شود که به مدت ۶ قرن یعنی از قرن چهارم تا دهم در اوج شکوفایی و رونق بوده است. کاوش‌های باستانی زیادی روی این شهر تاریخی انجام شده و در نتیجه آن می‌توان مجموعه ساحلی، خانه اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی را دید.

اسم درخت آرزوها را شنیده‌ایم اما فقط در داستان‌ها. در چند قدمی شهر باستانی حریره می‌توانید در دنیای واقعی زیر چتری از ریشه‌های هوایی این درخت بروید و آرزوهایتان را بخواهید. بعضی‌ها برای برآورده‌شدن آرزوهایشان پارچه‌هایی را به شاخه‌ها درخت گره می‌زنند. درخت سبز همان درخت لور یا انجیر معابد است که در دوره‌ ایلخانیان وارد ایران شد. این درخت با عمر ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله کهنسال‌ترین درخت جزیره است.

شهر زیرزمینی کاریز
شهر زیرزمینی کاریز در عمق ۱۶ متری در دل زمین کنده شده است. همچنان که در دالان‌های این شهر زیرزمینی پیش می‌روید، می‌توانید سنگواره‌ها را در سقف و دیوارها ببینید. کارشناسان عمر این سنگواره‌ها را ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال تخمین می‌زنند.

این شهر زیرزمینی وجود خود را از قنات ۲۵۰۰ ساله‌ای وام گرفته که تا مدت‌ها پیش آب شیرین جزیره را تامین می‌کرد. این شهر زیرزمینی در دل تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد و همچنین تنها بنایی است که سقف آن پوشیده از صدف‌ها و مرجان‌ها طبیعی است و به همین دلیل است که نام این شهر زیرزمینی به لیست آثار جهانی یونسکو هم رسیده است.

کشتی یونانی
یکی از تصاویر نمادین که از جزیره کیش می‌توان دید یا حتی بعد از اینکه خودتان به کیش سفر کردید، یکی از زیباترین تصویرهایی که از جزیره در ذهن شما نقش خواهد بست تصویر کشتی یونانی کیش در غروب است. تضاد سیاهی کشتی به‌آتش‌کشیده‌شده با سرخی غروب خلیج‌فارس چنان زیبایی را خلق کرده که هیچ گردشگری در سفر به کیش از آن نمی‌گذرد.

 

هیچ راهنمای سفر به کیش نیست که در آن خبری از این کشتی نباشد. کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو در جزیره به گل نشست. ازآنجاکه تلاش‌ها برای نجات کشتی به نتیجه‌ای نرسید، تمام بار کشتی و سرنشینان آن را تخلیه کردند و آن‌طور که گفته می‌شود برای گرفتن حق بیمه، کشتی را بعد از تخلیه آتش زدند.

سواحل کیش
استقبال محلی‌ها و گردشگران از خط ساحلی کیش، به تماشای غروب نشستن و بازی‌کردن بچه‌ها، شهرداری کیش را سر ذوق آورده تا پارک‌های زیبایی بسازد. برای راهنمای سفر به کیش نباید از سواحل غافل بود. پارک‌های ساحلی کیش این روزها یکی از جاهای پرطرفدار در این جزیره است که مسافران و محلی‌ها برای پیاده‌روی، راه‌انداختن باربکیو و پیک‌نیک آنجا می‌روند. البته می‌توانید از مطلب سواحل کیش هم اطلاعات بهتری به دست بیاورید.

ساحل اسکله تفریحی
ساحل اسکله تفریحی کیش یکی از جاذبه‌های دلچسب جزیره است. در اسکله تفریحی کیش می‌توانید تفریحات آبی متنوع جزیره را امتحان کنید. قایق‌سواری، کشتی‌های آکواریومی و… را در این اسکله از دست ندهید. همچنین اگر اهل تفریحات آرامش‌بخش و به دور از هیجان هستید، در راهنمای سفر به کیش به شما پیاده‌روی در این اسکله تفریحی را پیشنهاد می‌کنیم.

این اسکله شما را به تماشای صخره‌های مرجانی و امواج زیبای خلیج دعوت می‌کند. کافه و رستوران‌های این ساحل فرصت خوبی است تا کمی استراحت کنید و از نمای دریا و آسمان لذت ببرید و غرق آرامش شوید. در قاب آسمان و دریا، مرغ‌های دریایی را نیز خواهید دید.

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

امکان دوچرخه‌سواری از دیگر امکانات تفریحی این ساحل است و ایستگاه‌هایی برای کرایه دوچرخه در این ساحل دیده می‌شود. همچنین اسکله تفریحی یکی از انتخاب‌های افراد مشتاق ماهی‌گیری در میان سواحل کیش است.

آدرس: انتهای بلوار دریا

ساحل درختان نارگیل
در میان سواحل کیش، ساحلی کارت‌پستالی با درختان بلندقامت وجود دارد که زیبایی آن با سواحل معروف دنیا رقابت می‌کند. ساحل درختان نارگیل از جاهای تفریحی کیش است و از مناطق دنج جزیره محسوب می‌شود. پارک ساحلی درختان نارگیل را برای لذت از آرامش جزیره و خلوت با طبیعت انتخاب کنید، لحظاتی در حاشیه دریای خوش‌رنگ خلیج‌فارس بنشینید و به افق چشم بدوزید.

برای استراحت در این پارک کوچک می‌توانید از آلاچیق‌های واقع در آن استفاده کنید. تماشای غروب ساحل نارگیل بدون شک فراموش‌نشدنی خواهد بود و در راهنما سفر به کیش به شما توصیه می‌کنیم که غروب طلایی ساحل نارگیل کیش را از دست ندهید. این ساحل کارت‌پستالی با اسکله تفریحی کیش فاصله کمی دارد.

آدرس: ساحل شرقی جزیره کیش، خیابان فردوسی

ساحل سیمرغ
پارک ساحلی سیمرغ از جاهای تفریحی کیش است که در جنوب شرقی جزیره جا خوش کرده است و از جذاب‌ترین منظره‌های ساحلی محسوب می‌شود. این پارک شامل امکاناتی همچون آلاچیق، کافه، مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، زمین بازی کودکان، میزهای پینگ‌پنگ و زمین بدمینتون است. از جذابیت‌های طراحی این پارک، مجسمه‌های هنرمندانه است.

مجسمه سفید مرد کنار ساحل که ریش و موهای او در باد پریشان شده است، جلوه‌ای هنرمندانه به پارک بخشیده است. همچنین مجسمه سیمرغ از دیگر آثار هنری این پارک است که نماد این ساحل خوش‌منظره کیش شده است.

آدرس: جاده جهان، نزدیک هتل سیمرغ

پارک ساحلی و ساحل میرمهنا
پارک ساحلی میرمهنا بزرگ‌ترین پارک تفریحی جزیره است که نزدیک محله عرب‌ها و بومیان جزیره قرار دارد. علاوه بر اینکه قدم‌زدن در امتداد خلیج‌فارس در این پارک ساحلی دل شما را خواهد برد، تجربه‌هایی مثل دیدن لاک‌پشت‌هایی که در پارک ساحلی این‌طرف و آن‌طرف می‌روند یا سرزدن به بازار ماهی و خرید ماهی‌های تازه‌صیدشده هدیه‌های این پارک ساحلی به شما هستند. اگر حوصله پخت کباب هم داشته باشید، می‌توانید خودتان را زیر آلاچیق‌ها مهمان ماهی کبابی تازه کنید.

اگر دلتان قایق‌سواری هم می‌خواهد کافی است تا اسکله تفریحی بروید و با قایق دل به خلیج‌فارس بزنید. اگر هم دلتان سکوت و آرامش مطلق می‌خواهید در یکی از چهار محلی که برای تماشای دریا در نظر گرفته شده بنشینید و دل به آبی بی‌پایان خلیج‌فارس بسپارید.

پارک ساحلی و ساحل مرجان
ساحل مرجان کیش که پیست دوچرخه‌سواری کیش هم از آن می‌گذرد مرکزی برای تفریح‌های آبی در جزیره است و تقریبا هر ورزش آبی که دلتان بخواهید اینجا می‌توانید امتحان کنید از جت‌اسکی، پاراسل و بناناسواری گرفته تا غواصی. اگر هم عاشق دیدن یا جمع‌کردن حلزون و صدف‌های خوش نقش و نگار خلیج‌فارس هستید، اینجا تا دلتان بخواهد می‌توانید در ساحل صخره‌ای مرجان به تماشای صدف و شقایق، عروس‌های دریایی و انواع ماهی‌های رنگارنگ بنشینید.

بعد از دل‌دادن به دنیای زیر آب یا لذت‌بردن از تفریح‌های دریایی در غروب آفتاب نوشیدن چای می‌تواند تمام این زیبایی‌ها و لذت را تکمیل کنید. اطراف پارک پر است از کافه‌ها و چای‌خانه و بوفه که می‌توانید خودتان را مهمان چای و انواع نوشیدنی بکنید و اگر هم دلتان غذا خواست به رستوران‌های اطراف پارک سر بزنید.

پارک ساحلی و ساحل مرد ماهیگیر
پارک ساحلی مرد ماهیگیر به نماد آن یعنی مجسمه ۱۲ متری مرد ماهیگیر معروف است. مجسمه مرد ماهیگیر بعد از مجسمه صیاد مروارید بندرعباس دومین مجسمه فیگیوارتیو بزرگ ایران است. هور ایرانی، کنار و لور گیاهان بومی جزیره هستند که فضای پارک را متفاوت می‌کنند.

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

همین‌طور این پارک انتخاب محلی‌ها و گردشگران برای ساختن مجسمه‌های شنی در ساحل است و شاید بهترین جا برای کودکانتان باشد تا با خیال راحت شن‌بازی کنند، قلعه و مسجمه شنی بسازند و طبیعت ناب جزیره را مهمان دنیای کودکی‌شان بکنند.

تفریحات کیش
تنوع مراکز و جاهای تفریحی کیش از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا تفریح‌های آبی و مراکز خرید آن‌قدر زیاد هستند که هر گردشگری با هر سلیقه‌ای ‌را سر ذوق می‌آورند. این مقاله از همه آن‌ها برای شما می‌گوید.

راهنمای سفر به کیش را با جاهای تفریحی این جزیره ادامه می‌دهیم. تفریحات کیش از بخش‌های جدانشدنی سفر به این جزیره است و در این سفر حداقل یکی از تفریحات این جزیره به‌خصوص تفریحات آبی آن را امتحان کنید و تجربه هیجان و آدرنالین را از دست ندهید. در ادامه فهرستی از جاهای تفریحی کیش برایتان آماده کرده‌ایم.

جایروکوپتر کیش
بیشتر تفریحات کیش با هیجان آمیخته شده‌اند و یکی از جذاب‌ترین آن‌ها جایروکوپتر کیش است. جابروکوپتر یک هلی‌کوپتر کوچک ملخی است که فرصت تماشای جزیره از ارتفاع را فراهم می‌کند. هر شخص به‌تنهایی باید سوار این پرنده کوچک شود و به کمک خلبان بر فراز جاذبه های تاریخی کیش و دریای خلیج‌فارس پرواز کند.

سطح ارتفاع جایروکوپتر چندان زیاد نیست. حداکثر وزن قابل‌تحمل برای این وسیله پروازی ۱۱۵ کیلوگرم است و مسافران آن نباید کمتر از ۱۰ سال باشند. امیدواریم که در این پرواز کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای با غروب خورشید روبه‌رو شوید.

آدرس: بولوار میرمهنا، میدان ملل، کنار فاز سه تجاری جزیره کیش، کلوپ هوایی کیش

بانجی جامپینگ کیش
در کیش با دنیایی از تفریحات مهیج روبه‌رو هستید و با یک زمان‌بندی مناسب می‌توانید بیشترشان را تجربه کنید. یکی از مهیج‌ترین تفریحات کیش، بانجی جامپینگ است. در یک لحظه می‌توانید دنیایی از هیجان و ترس را تجربه کنید و درنهایت از آرامش رهایی آن لذت ببرید. این تفریح برای عاشقان سرعت و ارتفاع بسیار جذاب خواهد بود. در این پرش باید وزن افراد شرکت کننده بین ۳۵ تا ۹۰ کیلوگرم باشد.

آدرس: میدان المپیک، خروجی شهر زیرزمینی کیش، مجموعه جاذبه کیش

گشت سافاری کیش
ماجراجویی با خودروهای شاسی‌بلند در زمین پر از پستی و بلندی از دیگر جاذبه های تفریحی کیش است. این جزیره با مجموعه پارس سافاری، میزبان طرفداران هیجان و آدرنالین است و شما را به گشت‌وگذار در مناطق خاص و پرفرازونشیب جزیره دعوت می‌کند. هامر، نیسان پاترول، تویوتا لندکروز و… از خودروی گشت‌زنی مجموعه پارس سافاری است. هر کدام از این خودروها با ظرفیت حداکثر ۷ نفر، در حدود ۱٫۵ مسافران را در مناطق خاص جزیره گشت‌وگذار می‌کند.

سال 1403 کجای کیش بریم؟ جاذبه های گردشگری کیش عید 1403

دلفیناریوم
هر چند برای دیدن دلفین‌ها در دل خلیج‌فارس باید تا جزیره هنگام قشم بروید اما در سفر به کیش هم با سر زدن به دلفیناریوم می‌توانید دلفین‌ها را از نزدیک ببینید و از تماشای دلبری‌هایشان لذت ببرید. در دلفیناریوم کیش علاوه بر دلفین، پستانداران دریایی مانند شیر دریایی و پنگوئن هم می‌توانید ببینید.

اگر شما هم ازجمله کسانی هستید که همیشه دوست داشته‌اید پنگوئن‌های با نمک را که اغلب در کارتن‌ها و مستند دیده‌ایم از نزدیک ببینید لازم نیست تا قطب جنوب سفر کنید، پنگوئن‌ها تا کیش به دیدن شما آمده‌اند و با گرفتن یک سلفی با پنگوئن‌ها فقط تا دلفیناریوم کیش فاصله دارید.

باغ پرندگان کیش
در باغ پرندگان کیش بیش از ۵۷ گونه پرنده از بخش‌های مختلف جهان یکجا جمع شده‌اند تا در بازدید یکی دو ساعته گردشگران بتوانند از تماشای آن‌ها لذت ببرند و کودکان از نزدیک با این گونه‌ها آشنا شوند. باغ پرندگان کیش در محوطه دلفیناریوم کیش قرار دارد و می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید

 

دیدگاهتان را بنویسید