صفحه اصلی > چهره ها : عمو پورنگ روز به روز جوان تر میشود

عمو پورنگ روز به روز جوان تر میشود

داریوش فرضیایی « عمو پورنگ » متولد یک مرداد ۱۳۵۲ در تهران است و فرزند آخر خانواده است. مادرش اهل گیلان است و پدرش آذری اهل سراب است. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

 فرضیایی از سال ۱۳۷۳ وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. بعد از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ‌های مختلفی ظاهر شد که شاخص‌ترین آنها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بود.

در سال ۱۳۷۶ با برنامه «ما و شما» که به انیمیشن‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. وی در سال ۱۳۷۸ با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در سال ۱۳۸۰ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و نام هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

از دیگر کارهای فرضیایی می‌توان به «شبکه بی‌طرف»، «یکی و تکی»، «باز باران با طراوت» و… اشاره کرد. وی به همراه امیرمحمد در برنامه‌ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدارک دیده بود (همیار پلیس) به عنوان مجری و بازیگر ایفای نقش کرده‌است. این دو باز با هم در برنامه‌های دیگری چون «بوستان دوستان پورنگ» و «هزار و شصت و شونزده» و «کتابخانه عمو پورنگ» همکاری خود را ادامه دادند.

در این چند برنامه اخیر او با افرادی چون امیرمحمد متقیان (نقش‌های امیرمحمد، گلدون‌خان، آقا نگهدار، آقا ممنون و خسته)، محمدرضا خوارزمی (نقش‌های جوجه و دوددو)، امیر سهیلی (نقش سلطان، بلبل‌خان، لب‌ودهن و خواننده) و ابراهیم شفیعی (نقش پهلوان پنبه و نفس بابا و ایاز و خرمن) و همکار بوده‌است.

تصویر درج شده متعلق به جوانی عمو پورنگ است که گویا در جوانی ایشون پیرتر از الان بودند!

دیدگاهتان را بنویسید